HENDRIK – Recensies

INFO           RECENSIES           CREDITS           FOTO’S

Hieronder vind je een overzicht van de recensies over HENDRIK
“(…) Studio Gebroed uit Den Bosch heeft op knappe wijze actie en psychologie verweven. Het decor, compleet met molens en vestingwerken, is weergaloos in al zijn eenvoud en past mooi in de natuur van Crèvecoeur. In het stuk zet Konings de geschiedenis naar zijn hand. Hierdoor geeft Gebroed zowel een beeld van de geschiedenis als van eeuwelijke menselijke deugden en ondeugden als liefde, vriendschap, twijfel, plichtsbesef en verraad. HENDRIK is een geweldig debuut van twee veelbelovende Bossche theatermakers.” – Brabants Dagblad

Lees hier de gehele recensie.
“(…) In Hendrik tonen de broers Jeroen en Martijn Konings (…) hun geromantiseerde visie op hoe Frederik Hendrik van Oranje destijds de stad veroverde op de Spanjaarden. Daarbij staat niet de belegering zelf centraal, maar het leven van de immer twijfelende Hendrik. (…) De rijmende tekst is erg mooi. Er is genoeg humor. Ook de prachtige locatie, met zicht op het uitgelichte fort, maakt de tocht naar het terrein meer dan de moeite waard.” – Volkskrant (***)

Lees hier de gehele recensie.

Brabants Dagblad schreef in een terugblik op Theaterfestival Boulevard: “HENDRIK de grote verrassing van het festival”
“(…) De voorstellingen waren avond aan avond uitverkocht. Hopelijk kan HENDRIK nog eens op herhaling.”

Lees hier het gehele artikel.

PUBLIEKSREACTIES
Hieronder een greep uit de publieksreacties die wij ontvingen via o.a. Facebook, Twitter en e-mail:

“Vanavond ben ik bij de voorstelling op Crevecoeur geweest. JEZUS WAT GOED!!! De voorstelling Hendrik is echt één van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb! Het verhaal: zo heb ik de geschiedenis van Den Bosch en de Oranje’s nog nooit verteld gekregen. De spelers: zo helder, zo inspirerend, zo knap bij stem. De locatie: onbeschrijfelijk hoe het terrein is gebruikt. Het zal duidelijk zijn: woorden schieten hier te kort! Als je nog kunt gaan kijken, doe dat dan!!!”

“Een prachtvoorstelling. Jaren geleden dat we iets van dit niveau op een zo mooie plek zagen. Historisch ook relevant. Niet van provinciaal maar ook nationaal belang, historisch zowel als artistiek.”

“Prachtige voorstelling. De omgeving is magisch en inventief, mooi uitgelicht decor, waardoor je het gevoel krijgt dat het toneel een vierkante kilometer groot is. Mooi gespeeld, met flair, humor en durf. Ik heb ervan genoten!”

“Bis! Bis! Bis! voor HENDRIK van @StudioGebroed @TFBoulevard. Aanrader! #tfb12”

“Erg onder de indruk van de perfecte setting, betoverende monologen en dialogen en vooral van het prachtige geheel van historie, karakters, diepgang, humor en omgeving.”